Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları


EĞİTİM AMAÇLARI

No

Programın Eğitim Amaçları (EA)

EA 1

Mezunlarımızın, maden mühendisliği konusunda tasarım, üretim, karakterizasyon ve mühendislik uygulaması yapan, kendi uzmanlık alanında çalışan ve girişimci olarak kendi işini kurmaları,

EA 2

Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık problemleri çözme konularında girişimci, bireysel ve farklı disiplinlerle birlikte takım üyesi olarak sorumluluk alan, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesindeki faaliyetlerine yönelik etkinlikleri planlayan ve yöneten, çözüme uygun malzeme-ekipman, ürün ve süreç tasarlayan ve Ar-Ge çalışmalarında yer almaları,

EA 3

Maden mühendisliği alanında ülkenin temel sorunlarına çözüm arayan, ulusal veya uluslararası çalışmalarda yeraltı kaynaklarının en verimli şekilde değerlendirilmesi için gerekli süreç tasarımı, tesis işletimi, sürdürülebilirlik madencilik konularında yenilikçi yaklaşımlar uygulayan ve karar verici pozisyonlarda görev almaları,

EA 4

Maden mühendisliği alanında gerekli olan teknikleri, yazılımları, süreç ve modern araçları kullanarak araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştiren ve bu çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü paylaşma becerisine sahip olan, takım çalışmasına yatkın, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak üniversite ve diğer araştırma kuruluşlarında görev almaları,

EA 5

Evrensel, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eden, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmaları,

 

MADEN MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ)

PÇ1. Matematik, fen ve mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimini; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.

PÇ2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır.

PÇ3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.

PÇ4. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.

PÇ5. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır.

PÇ6. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.

PÇ7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmıştır.

PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır.

PÇ9. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmıştır.

PÇ10. İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahibidir.

PÇ11. Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen mühendislerdir.

PÇ12. Mesleği ile ilgili plan, proje, harita, akım şeması çizme ve yorumlama becerisine sahiptir.

PÇ13. Doğal kaynaklara yönelik proje yönetimi, tesis işletimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda gerekli donanıma sahiptir.

PÇ14. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiştir.

PÇ15. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgilidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.

Bitirme Projesi Klavuzu:

Bitirme projelerinde standart değerlendirmeyi, öğrencilerin yapacakları çalışmalardaki koordinasyon ve konsantrasyonunu dolayısıyla verimliliği arttırmaya yönelik olarak hazırlanmış olan bitirme projesi klavuzunu buradan indirebilirsiniz.

Staj Yönergesi:

Bölüm staj yönergesini buradan indirebilirsiniz.