EĞİTİM AMAÇLARI
No |
Programın Eğitim Amaçları (EA) |
EA 1 |
Maden mühendisliği konusunda tasarım ve üretim alanlarında tercih edilmek, |
EA 2 |
Çok disiplinli projelerde liderlik yapmak veya etkili bir takım üyesi olarak yer almak, |
EA 3 |
Maden mühendisliği alanında ulusal veya uluslararası alanlarda sürdürülebilir madencilik konularında çalışan veya karar verici pozisyonlarda tercih edilmek, |
EA 4 |
Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştiren ve bu çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyen üniversite veya mesleki gelişim programlarına devam etmek, |
EA 5 |
Evrensel, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eden, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmaları. |
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ) |
PÇ1. Matematik, fen ve mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimini; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
PÇ2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır. |
PÇ3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. |
PÇ4. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir. |
PÇ5. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır. |
PÇ6. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
PÇ7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmıştır. |
PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır. |
PÇ9. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmıştır. |
PÇ10. İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahibidir. |
PÇ11. Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen mühendislerdir. |
PÇ12. Mesleği ile ilgili plan, proje, harita, akım şeması çizme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
PÇ13. Doğal kaynaklara yönelik proje yönetimi, tesis işletimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda gerekli donanıma sahiptir. |
PÇ14. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiştir. |
PÇ15. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgilidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Bitirme Projesi Klavuzu:
Bitirme projelerinde standart değerlendirmeyi, öğrencilerin yapacakları çalışmalardaki koordinasyon ve konsantrasyonunu dolayısıyla verimliliği arttırmaya yönelik olarak hazırlanmış olan bitirme projesi klavuzunu buradan indirebilirsiniz.
Staj Yönergesi:
Bölüm staj yönergesini buradan indirebilirsiniz.